La Table de Mus: 6 jaar in het centrum van Brussel en alles loopt op rolletjes

La Table de Mus werd zes jaar geleden geopend in hartje Brussel en blaast volgende maand zijn zes kaarsjes uit met de glimlach op het gezicht. En hij wil dit graag benadrukken. Velen blijven de somberheid, de mobiliteitsproblemen en de zorgen in de horeca oprakelen, om nog maar te zwijgen van de moeilijkheden in verband met covid. Maar hier maken warmte en optimisme deel uit van het DNA van Mustafa Duran, alias Mus. Aan het hoofd van zijn tafel, aan de zijde van zijn trouwe chef-kok en vriend sinds vele jaren, heeft hij de wind in de zeilen. En een glimlach op zijn gezicht.

Op een steenworp van het hart van de hoofdstad, op het Oud Korenhuis en tegenover de stichting Jacques Brel - een plek waar men uiteraard de Brusselse cultuur ademt. Niet voor niets heeft Mus altijd gewerkt in enkele van de beste etablissementen van Brussel, zoals Roland Debuyst en Michel D. Hij heeft bovendien hart en ziel in zijn service gelegd om de Jaloa indertijd op sterrenniveau te brengen. En hetzelfde geldt voor zijn chef-kok Khaled Bouhamidi, een autodidact die is opgeleid in een restaurant waar Mus werkte. Hij is samen met hem geëvolueerd en heeft hem nooit meer in de steek gelaten. Samen stellen ze menu's, lunches en suggesties samen op basis van de mooie Franse gastronomie, maar niet zonder hier en daar originele of zelfs Oosterse toetsen toe te voegen om op subtiele maar grootse wijze hun respectieve origines naar voren te schuiven.

Het hele repertoire is beschikbaar in verschillende menu's. Van de tweegangenlunch voor 28 euro tot het "Mus"-menu met 7 gangen voor 99 euro. U kunt zelf het aantal gerechten - en dus het aantal ontdekkingen - kiezen. Want hier houdt men niet van steak en friet, noch van de moleculaire keuken met twee radijsjes. De mooie producten worden gerespecteerd en ideaal naar voren gebracht, zowel visueel als wat de smaak betreft. Hier en daar zijn er vleugjes moderniteit of net het omgekeerde, met madeleines van Proust die bereid worden zoals het hoort. Om dit alles te begeleiden, is Mus op zoek naar de oenologische pareltjes die prijs-kwaliteit en originaliteit combineren. Dit alles wordt gecombineerd in een wijnkaart waarin natuurlijk ook de grote en mooie klassieke namen zijn opgenomen die perfect zijn om iets mee te vieren of gewoon om jezelf mee te verwennen.

Tot slot kunt u ook genieten van de gezellige maar elegante en verfijnde setting van de eetzaal of de intieme wijnkelder, die plaats biedt aan maximaal 6 personen. Tenzij u liever het nieuwe terras verkiest voor de zonnige dagen. Ook wat dat betreft blijft Mus een optimist. En dat zorgt waarschijnlijk voor die glimlach waar zijn klanten zo van houden. Het is aan u om het zelf te ontdekken. En om deel uit te maken van diegenen die op een positieve en aangename manier over het centrum van Brussel praten. Een aantrekkingskracht die ook Emre Duran, Mustafa's zoon, ervan heeft overtuigd om naast zijn vader in de eetzaal te werken en te leren, tot groot genoegen van de klanten die hem al enkele jaren tegenkomen. Een zoveelste reden om te glimlachen…

La Table de Mus

Oud korenhuis, 31